Työpaikalla virisi eilen keskustelu ikäeroista ja niiden merkityksestä. Puheenaihe seurasi minua kotiin. Minulla on 16 vanhempi avomies. Huvittuneena seuraan joskus lehdistä, kuinka julkkikset julistvat, että ikäero ei näy missään. Meillä ainakin näkyy, mutta minusta vain hyvällä tavalla. Olen ollut vuosikausia liitossa miehen kanssa, joka oli minun kanssani suurinpiirtein samanikäinen. Ei ole yhtään liioteltua, kun sanon, että hänen infantiiliutensa oli yksi suurimmista syistä eroon. Mietin eilen illalla vielä sängyssä, että missä meidän ikäero näkyy, muutoin paitsi peilistä. Minua kutsutaan "leikkimielisesti" työpaikallani teinieläkeläiseksi. Kuuntelen liian vanhanaikaista musiikkia (olen tosin fanittanut taannoin Gimmeliäkin) ja puheeni eivät kuulemma ole muutamia lapsetuskohtauksia lukuunottamatta 23-vuotiaan tasolla. Minusta meidän ikäero näkyy elämänkokemuksessa, on turvallista, kun vierellä on ihminen, jolta voi aidosti kysyä neuvoa. Kollegani pohti myös, että onko ikäero paha juttu, jos nainen on vanhempi? Itsestäni tuntuu, ettei sillä ole väliä, mutta en kyllä muista mitä ajattelin asiasta, ennen kuin ryhdyin suhteeseen itseäni vanhemman miehen kanssa! Toisaalta valintaani voi pitää jopa luonnollisena. Suurin osa ystävistänikin lähetelee vähintään neljäkympin rajapyykkiä. Suhteen alussa olin aivan paniikissa olin tosi ihastunut, mutta ajattelin, että mitä tästä suhteesta voi tulla? Mitä muut ajattelevat? Tästä ei seuraa, kuin ahdistusta ja repivä ero! Mutta loppujen lopuksi pohdin asiaa ihan turhaan. Kaikista uhkista ja tilastolllisista erofaktoista huolimatta halusin olla hänen kanssaan ja olemme todella onnellisia. Tällä hetkellä ainakin on hyvä, mutta eihän sitä tietysti koskaan tiedä..

Meillä on edelleen täysi kaaos kotona ja se ahdistaa, mutta onneksi huomenna lähden keikalle Tampereelle ja sitten onkin viikonloppu. Edessä on Omakoti-messut ja sunnuntaina pääsiäismarkkinat ja teatteri. Menemme koko konkkaronkka Teatteri Hevosenkenkään katsomaan kani Untuvakerä -nimistä lastennäytöstä. Ihanaa, Tiuhti on intona!

Stay tuned