Aah, tämä päivä oli yksi esimerkki siitä, kuinka tavallinen arki voi olla mukavaa. Lähdin aamulla junalla Tampereelle, jossa Timpesteri oli vastassa. Painelimme Tampereen Työväen Teatterin syysinfoon (täydessä tällingissä tottakai!). Tarjolla oli pätkiä kevään ja syksyn näytelmistä ja mukavaa rupattelua näyttelijöiden kanssa buffet-lounaan äärellä. Ja mikä tietysti ihaninta, tapasin (jälleen) karismaattisen teatterinjohtajan, joka tervehti minua jo lavalta ja moiskaisi poskelleni myöhemmin myös pusun ( vaan poskelle...hmph!). Höpöttelin hänen kanssaan suurimman osan ajasta ja suunnittelimme tulevaa lehtijuttua, joka tehdään ensikuun puolella. Kuvitelkaa siinä se seisotti kaiken maailman tampereen kaupunkilehtien toimittajia ja kuvaajia jonossa, kun puhuimme mynthoneista, diivoista, nopolasta ja piepposkan kirjasta. Aah, minä!   Joskus tämä työ on kyllä niin ihanaa ja etuoikeutettua. Olen tavannut valtavasti näiden vuosien aikan (myös) karismaattisia ihmisiä, jotka saavat osakseen kiistattoman kunnioitukseni. Kunnioituksesta tulikin mieleeni, että Timpesteri tietenkin pyöritteli silmiään ja huokaili säälittävyyttäni, kun olin ihan taivaisssa siellä Työviksessä. Kateellinen paska! Myönsi itse, että jos lavalla olisi ollut herkkupeppu-laulaja Fergie, hänkin olisi ollut yhtä luomoutunut kuin minä nyt kotimaisista teatterilegendoista. Kukin tyylillään...mutta päätimme silti raahautua Kauppamatkustajan kuoleman ensi-iltaan yhdessä parin viikon kuluttua. Lupasin muuten Ilmari "Immu" Saarelaiselle, että laitan Roineelle ensi-ilta kukkien mukana kortin, jossa lukee: "Hyvä näyttelijä Roine. Olen ilolla saanut seurata töitänne jo vuosien ajan. Erityisesti olen aina pitänyt Ilmari Saarelaisen roolisuorituksista." Heh, saattaa jäädä kirjoittamatta. Työviksessä muuten vakuutuin taas siitäkin, että Heli Sutela on hyvä näyttelijä. Olen diggaillut Kumman kaa -sarjaa aina ihan kympillä. Sutela nähdään myös Työviksen uudessa poliittisessa satiirissa.

Tiuhtin kanssa suunnattiin tänään uimahalliin. Että se on sinnikäs poika. Harjottelee ihan kympillä uimaan! Kellukkeet vaan liehuu kun se pärskii altaassa. Mahtavaa seurattavaa! Kirkkonummen halli onkin ihan ässä, siellä on lämmintä vettä.

Loistavaa päivääni varjostaa vain se, etten ole nähnyt Remontti Reiska -kultaani ikiaikoihin. Tai ollaan me kyllä joka päivä sillai ohimennen törmätty, mutta sen on ollu niin kiire töissä (prioriteetit haloo????), ettei se ole kerennyt meille edes iltapalalle saati yökylään...yhyy! Mulla olisi sille valtavasti tilitettävää....

pusut.