Hyvät uutiset ensin: antibiotti näyttää purevan nopeasti, kivut ovat suunnilleen poissa.

Olen ollut eilisillasta asti vähän toimenton. Pää on kuin tyhjäkäynnillä. Tänään kirjoitettavana raskas juttu, vaikka olen ollut töissä jo neljä vuotta, jotkut tapahtumat menevät vielä ihon alle. Ehkä se on hyvä, en olekaan niin kyyninen kuin kuvittelin. Eilen lähinnä lepäsin ja töllötin töllöä. Illalla oli mukavaa, kun juteltiin kaikkea syvällistä kullan kanssa yli puoleen yöhön (tämä on meille myöhään, yleensä mennään nukkumaan kymmeneltä). Aiheet eivät olleet tosin kovin mukavia, kuolema pyöri mielessä ja puheissa kummallakin. Mutta ainakin sitä taas hetken muisti, kuinka onnellinen saa olla, kun kaikki läheiset ovat terveitä ja elossa. Tuntui taas pienen aikaa siltä, että omat muutto- ja remonttistressit ovat kärpäsen kokoisia.

Tintelin valokuvat tulivat! Niillä oli perhepäivähoitoryhmän kanssa valokuvaus muutama viikko sitten ja se näyttää menneen hyvin. Ihanaa! Taas on kehystettävää ja ihmeteltävää siinä, kuinka iso se jo on. Aika tosiaan menee nopeasti, vaikka olenkin pitänyt sitä vanhojen ihmisten ajatuksena. Tänään pussailtiin hirveesti kullan kanssa, kun se toi mut töihin. On se niin ihana! Huvittavaa...sanoin sille itselleenkin, että on se jännä juttu, että jonain päivinä se on niin ihana ja toisina mun mielestä aivan urpo. Tänään olin kait sitten itsekin iloisella tuulella, koska mua nauratti aivan valtavasti, kun se tulkitsi mulle autossa Minä olen muistanut -biisiä sillai eläytyen ja se oli sen mielestä niin hyvä. Surkea musiikkimaku sillä ainakin on! Lopuksi se laittoi Kari Tapion Juna kulkee niin kovalle, että ratikkakuskia nauratti - ja mua hävetti.

Olen kauhuissani siitä, kuinka paljon olen joutunut syömään lääkkeitä viimeisen vuoden aikana. Kuolen varmaan nelikymppisenä. Olenkin alkanut nyt panostaman muuhun hyvinvointiin. Toissapäivänä reippailtiin roopen kanssa vanhaan kotiin ja tänäänkin söin aamiaiseksi kaurapuuroa mustikkarahkasilmällä. Ihanaa! Olen aina rakastanut puuroa.

Nyt jutun tekoon, ei auta. Tartun härkää sarvista, sitten koulutukseen.

Haleja teille kaikille.